Postavy

        Xardas
        Osvícený


Vilemín
Laudón
Kamrok
Kunhuta
Uršula
Ramiréz
Isabel
Pyra
Gryf
Omon
Xardas
Zak
Snorri
Makedon
Drax
Frollo
Tir-Ar-Nog
        Patří, podobně jako Zak, do sekty Grimských kouzelníků. Jeho narození sice bylo provázeno tradičním obřadem Uvítání, ale matka malého Xardase při porodu zemřela, což bylo velmi zlé znamení. Především kvůli tomu nebyl Xardas v komunitě nikdy plně akceptován. Znamenalo to sice odepření přístupu do značné části seminářů, díky tomu však Xardas získal velkou míru samostatnosti a nezávislosti. Věnoval se pro Grimské kouzelníky okrajovým částem magie, jeho koníčkem se stala četba o Marghemech, Lykan-tropech a nemrtvých, souhrnně nazývaných Nečistí.

        Při nechvalně známém procesu proti „Heretickému centru v čele s arcimágem Darkessarem“, jež bylo inkvizicí rozmetáno a vzpomínky na něj vymazány, zachránil Zaka hlavně díky tomu, že přistihl jednoho z mladinkých inkvizitorů (známého jako Frollo) při čtení zakázaných knih o vampírech. Ten mu za slib mlčení prozradil podrobnosti o chystaném zátahu, jež však přišel dříve, než Xardas očekával.

        Po procesu se cesty obou kouzelníků načas rozešly. Xardas zdokonaloval své umění Přírodní a Mentální magie. Jako jediný z města přišel na místo s cílem zkoumat svá oblíbená krvežíznivá stvoření. Tuto informaci však pečlivě tají a kamufluje se jako pomocník kuchaře a obchodník.

        Po Zakově smrti převezme roli kuchaře a postupně seznamuje obyvatele města s informacemi, proti jakým stvůrám tu stojí.



Styl hraní

Asi nejplastičtější postava ze všech. Xardas je sebevědomý, inteligentní a nezávislý. Sleduje svůj cíl zkoumání Nečistých a podřizuje mu velkou část volného času. Dění ve městě jej příliš nezajímá, občas si najme družinu k nějakému úkolu. Xardas je do jisté míry šedou eminencí celého města, představuje cosi jako světlejší verzi Sarumana, jen není tak bezohledný a prozatím nepodléhá vyšším bytostem. Spíše dobrá postava, barevnou terminologií světle šedá. Vzdělanec, po převratu trousí moudra o upírech a předává je Vikingům.



Vztahy s ostatními postavami

Klíčové:
Frollo – Xardas velmi záhy rozpozná, že Frolla už jednou viděl. Jelikož ale oba zestárli a Xardasova podoba se do jisté míry změnila, doufá, že jej Frollo nepozná. Totéž si však namlouvá Frollo. Oba udržují maškarádu až do procesu, čekajíce, co z toho získají.

Zak – přítel na život a na smrt, postupně mu vysvětluje možnosti napojení inkvizitora na Marghemy (proto ta inkvizitorova genialita) a přijímá Xardasův návrh na roli mučedníka, jakožto burcující moment pro obyvatele města. Xardas se zaváže přesunout jeho duši a vědomí do náhradního těla v momentě popravy. Zničeno je tak pouze Zakovo tělo a účelu je dosaženo. Jen Xardas ví, kde dlí Zakova duše.

Kunhuta – před smrtí Zaka k ní má Xardas spíše přezíravý vztah způsobený její přílišnou „zaprodaností“. Po smrti Zaka ale pochopí její potenciál a pomáhá rozvíjet její nově objevené magické schopnosti. Dodává jí ztracenou sebeúctu a radí ji, aby ochraňovala Vikingy.

Laudón – zpočátku neutrální vztah, ale po převratu začne generála mírně ovládat. Xardas je hlavou města, generál jej formálně řídí.

Drax & Snorri – levá a pravá výkonná ruka, předá jim několik rad ohledně Nečistých, obává se možnosti jejich ovládnutí upíry. Z ovládnutých Vikingů by se stalo ohrožení pro celé město. Není mu známa technologie výroby za studena, protože pak by se Vikingů zbavil.

Kladné:
Pyra (vzájemný respekt), Makedon (skloubení boje a magie)

Záporné:
Kamrok (šedá eminence)

Neutrální:
Vilemín (neschopný, nepředstavuje ohrožení), Ranhojič, Ramiréz, Isabel, Uršula


Kachlička 2006 © Gryf & Drax & Snorri