Postavy

        Zak
        Osvícený


Vilemín
Laudón
Kamrok
Kunhuta
Uršula
Ramiréz
Isabel
Pyra
Gryf
Omon
Xardas
Zak
Snorri
Makedon
Drax
Frollo
Tir-Ar-Nog
        Patří, podobně jako Xardas, do sekty Grimských kouzelníků. Jeho narození bylo provázeno tradičním obřadem Uvítání a malý Zak se narodil ještě zabalen do placenty, což byl symbol jeho předurčení. Odmalička patřil k nadprůměrným studentům a i díky své matce si zvolil specializaci na Čistou magii.

        Zlom v jeho životě přišel, když dosáhl 12 let. Informace o sídle a aktivitách sekty byly kvůli zradě kouzelníka Kamroka předány inkvizici, jež v nechvalně známém procesu proti „Heretickému centru v čele s arcimágem Darkessarem“, rozmetala organizaci i vše co ji mělo připomínat. Zak, i díky svému příteli Xardasovi, unikl a začal se vydávat za kuchaře.

        Jeho krmě je mezi znalci vyhlášená a mnozí tvrdí, že k vylepšení snad Zak používá nějaká kouzla. To Zak s uzarděním popírá.

        I nadále studuje a zlepšuje své kouzelnické schopnosti, které jsou zaměřeny na obranná kouzla. Jeho koníčkem jsou vedle vaření i aplikace obranné magie na zbroje posílené magickou rudou.



Styl hraní

Svou identitu drží spíše v pozadí, je si vědom svých schopností a pomoc nabízí jen je-li to nezbytně nutné nebo na doporučení důvěryhodné osoby. Přeci jen je však trochu bojácný, trauma z procesu je v něm stále živé. Je to dobrák, a pokud půjde o správnou věc, vždy se bude snažit vyhovět. Obětavý. Do městského života se snaží plést co nejméně.



Vztahy s ostatními postavami

Klíčové:
Frollo – snaží si držet odstup tak dlouho dokud to jde. Inkvizitor je však jakoby vševědoucí a dozví se o Zakově minulosti. Více viz Xardas.

Xardas – přítel na život a na smrt, postupně se od něj dozvídá o možnosti propojení inkvizitora na Marghemy (proto ta inkvizitorova genialita) a přijímá Xardasův návrh na roli mučedníka, jakožto burcující moment pro obyvatele města. Xardas se zaváže přesunout jeho duši a vědomí do náhradního těla v momentě popravy. Zničeno je tak pouze Zakovo tělo a účelu je dosaženo.

Kunhuta – obdivuje její zápal, sám se však drží v ústraní. Tuší její city, ale bylo by zpočátku nemoudré a po příhodu inkvizice zničující je projevit. Část svých vědomostí ji před smrtí předá.

Kamrok – zpočátku záporný vztah, jež po uvědomění si faktu, že Kamrok je synem zrádce Kormaka, přeroste v nenávist. Před smrtí jeho identitu prozradí.

Kladné:
Pyra (vzájemný respekt), Drax & Snorri (bojové aplikace rudy), Makedon (skloubení boje a magie)

Záporné:
Vilemín (idiot), Ranhojič (šarlatán), Laudón (pohunek správce, přitom má na víc)

Neutrální:
Ramiréz, Isabel, Uršula


Kachlička 2006 © Gryf & Drax & Snorri